ازدواج و ایمان همراه با عمل ، اصالت خانوادگی

سلام به همه عزیزان هم موطنم

ویژه به جوانان و هم سن و سالانم در گوشه گوشه ایران عزیز

نتیجه سالها تجربیات ازدواج به دو چیز برایم ختم شد که مایلم آن دو را با شما به اشتراک گذارم

بعید می دانم فراتر از این دو مورد ، حالت سومی وجود داشته باشد به نحوی که اثر یا نتیجه مطلوب از آن حاصل شود.

و اما آن دو چیز در انتخاب همسر و ازدواج از این قرارند ( ازدواج و ایمان خوب اصالت خانوادگی)  :

۱- ایمان همراه با عمل :

طبیعتا همه ما با پذیرفتن قلبی خدا و حضرت رسول (ص) مسلمان هستیم و معتقدیم به اصول و چهارچوب های دینی و اسلامی و رعایت آنها .

که در صورت عمل به این اصول و اساس به طور قلبی ، مومن خواهیم بود و هر کدام به اندازه تلاش و ظرفیت روحی در سطحی از این کیفیت قرار می گیریم ( که البته همیشه قابل ارتقا است ).

حال به هر میزان این سطح کیفی از ایمان البته همراه با عمل در ما رنگ و بوی بیشتری داشته باشد از آسیب ها و خطرات در امان و همینطور در روابط فردی و اجتماعی موثرتر به شکل واقعی کلمه خواهیم بود .

هرچقدر درجه این ملاک یعنی ایمان بالاتر نتیجه آن نیز بالاتر و بهتر خواهد بود بدون شک . طبیعتا در زندگی مشترک و روابط پس از آن نیز می تواند به عنوان اهرمی محکم و قابل اطمینان در فراز و نشیب های مسیر زندگی از آن استفاده نمود . که خوشا بحال آنان که مجهز به این ابزار خدایی هستند و خوشا بحال هم نشینان آنها که چه لذتی از مصاحبت و همراهی با آنها خواهند برد .

پس اگر در زمان انتخاب همسر و ازدواج به این نکته دقت دقیق و درست داشته باشیم و این ملاک را در طرف مقابل جستجو و از میزان کیفی آن مطلع شویم قطعا بعدا در طول مسیر زندگی مشترک از راحتی و آسایش خاطر قابل توجهی برخوردار خواهیم بود بدون شک.

چراکه فردی که ایمان همراه با عمل در زندگی روزانه خود جاری و ساری دارد قطعا اهل دقت و رعایت بسیاری از نکات مهم در روابط فردی و اجتماعی خود با دیگران خواهد بود و این یعنی آسیب کمتر و یا توان بالا در حل مسایل و مشکلات یا بحران های احتمالی و نهایتا یعنی ایجاد لذت بیشتر برای خود و دیگران .

و این فرد قابل اطمینان و تکیه خواهد بود .

۲- اصالت خانوادگی:

و اما اصالت ! …. اصالت یا ریشه … اصالت یا بدنه … اصالت یا ستون …. اصالت یا ذات و اصل خود …

همه اینها یعنی اصل و اساس یک فرد که از آن منشعب شده و همراه او خواهد بود تا به آخر . نکته ای بسیار مهم و کلیدی .

به دنبال اصالت باشید و این یعنی در درجه اول والدین . یعنی پدر و مادر که اساس یک زندگی بوده اند . و متصل به آن پدربزرگ و مادر بزرگ.

اگر این ریشه ها سالم ، درست و لب بر آب زلال داشتند یعنی همه چیز حل است . همه چیز درست و اصولی خواهد بود . همه چیز طبق یک نظم و قانون مشخصی خواهد بود

همه انشعابات آن ریشه بر اساس پایبندی به ارزش ها و اصول صحیح انسانی اقدام خواهند نمود و …

وجود اصالت خانوادگی یعنی راحتی در حل مشکلات . یعنی تکیه گاه مطمن و محکم در بحران ها . یعنی توان رویارویی با مسایل مختلف . یعنی قدرت تصمیم گیری بالا در

تصمیم و اقدام و …

افرادی که از این ابزار مهم و ویژه یعنی اصالت خانوادگی برخوردارند یعنی صاحب چنان ارزشی هستند که این ارزش یعنی داشتن همه چیز.

فرد با اصالت قطعا رفتار صحیح و اصولی و همراه با اندیشه در هر عملی خواهد داشت چراکه سالهای عمرش در مسیری منظم و اصولی همراه با ارزش ها و پایبندی ها

شکل گرفته و طی شده . یعنی این فرد قابل اطمینان است به جهت پشتوانه محکم اصالت خویش یعنی پدر و مادر .

پدر و مادری که خود نیز پایبند به حفظ ارزش های مهم و اخلاق و انسانیت و اندیشه بوده و هستند . پس این فرد هیچ موقع در سختی ها و مسایل و مشکلات ضعیف نخواهد بود چراکه تکیه گاه محمکی همیشه برای او هست . حتی در نبود و فقدان آنها .

خوشا به حال انهایی که از این ارزشِ بی انتها ، برخوردار و سیرآب هستند .

و حال خوشا به حال آنهایی که از هر دوی ایمان همراه با عمل و اصالت خانوادگی ، همزمان برخوردارند . ازدواج و ایمان با عمل و اصالت خانوادگی ، دیگه بهتر از این نمی شه … ایدال به معنای حقیقی .

و خدای ناکرده وای به حال آنکه نه بویی از رنگ و بوی ایمان همراه با عملِ مطلوب برده باشد و نه از اصالت و ریشه قابل اطمینانی … پناه برخدا

در این حالت انتظار بروز هر نوع خطر و آسیب و احتمالی را باید داشت …. پناه برخدا

با آرزوی سلامتی و نشاط برای همه جوانان عزیز هم وطنم